Uppdatering

Dags för en liten uppdatering kanske. Jag har fortfarande alla kaninerna kvar hos mig. Har inte hittat det rätta hemmet ännu. Det är flera som hört av sig men det har inte kännts helt rätt. Jag vill inte att dom ska behöva bo i bur, även om det är en stor bur. Jag vill att dom ska få fortsätta vara frigående. Och jag vet att det kommer bli sjukt svårt att hitta ett hem där dom får vara det. Tyvärr inte många som vill ha sina kaniner lösa.
Men jag hoppas att jag hittar det där perfekta hemmet åt dom. Mina älsklingar. <3

Dom har blivit extra mycket gosade med nu, kliande armar till trots, då jag blev helt nere när jag gick in på kaninfamiljens blogg och läste att finaste Kiddo har följt efter sin syster upp till himlen. Hur mycket ska en familj behöva vara med om egentligen. :(

Det är väl tyvärr nackdelen med våra stora kaniner. Dom har mycket hälsoproblem och dom lever ofta inte lika länge som mindre kaniner. Men jag skulle inte byta bort mina frassar mot någonting. Den tiden jag får med dom är helt fantastisk, personligare och härligare kaniner finns inte. Det klart att jag älskar mina små kaniner precis lika mycket, dom är också underbara. Men det är nåt speciellt med frassarna. Dom har en sån enorm personlighet.
Och än så länge mår mina skruttar fint. Så jag hoppas att dom hänger med många år till. Även om det tyvärr inte kommer bli hos mig. :(





Tvättar flickvännen lite. <3


Kommentarer
Postat av: Kaninfamiljen

Tack för din omtanke. Skit är bara förnamnet. Du får passa på att njuta av dina frassar så länge du har dom. Jag kommer aldrig mer skaffa jättekaniner, även fast de är de mest underbara man kan tänka sig. Det gör för ont att förlora dom efter så kort tid. När vi känner oss redo kommer vi leta efter en medelstor ras med upprätstående öron som är frisk och långlivad.

2011-04-08 @ 14:15:29
URL: http://Kaninfamiljen.se
Postat av: Mette med flock

Ska du omplacera alla dina kaniner? Hur är det med Nemi? Tycker dina frassar är helt underbara. Skulle passa perfekt in här. Men tror sambon skulle bli vansinnig om jag sa att jag ville ha dom här.

2011-04-09 @ 09:28:16
URL: http://flocken.bloggplatsen.se
Postat av: Anna Elin

Kaninfamiljen: Jag förstår dig absolut. Du fick alldeles för kort tid tillsammans med dina älsklingar.



Mette: Ja jag ska omplacera dom jag har hemma nu. Stampe Minnah Muffin och Marshmellow.

Nemi bor ihop med Ämmlis hemma hos min mamma och har det hur bra som helst. :) Jag var och hälsade på där för nån vecka sen och shit vad stor hon har blivit! Dubbelt så stor som Ämmlis och då är han ändå inte så värst liten. Hon är för övrigt omdöpt till Lilla O. "O" ska tydligen stå för odjuret då dom tycker att hon är en riktig busunge.

Trist att din sambo inte skulle gilla att få hem två frassar. Tror dom skulle få det riktigt bra hos dig. :)

2011-04-09 @ 17:15:07
URL: http://lurvigatassar.blogg.se/
Postat av: Mette med flock

Lilla O. Vad sött.

vette sjutton om jag vågar visa bilderna på dom & säga att dom behöver nytt hem..Vi väntar ju tillökning hos grisarna.. Men vill

2011-04-09 @ 17:45:15
URL: http://flocken.bloggplatsen.se
Postat av: Anna Elin

Det brukar ju finnas knep till att få ens karl att gå med på saker. ;) Men det klart man ska vara två om sånna beslut.

Dom är iaf väldigt enkla att ha och göra med. Gör inget väsen av sig alls. Ligger mest och chillar nånstans i ett hörn tillsammans. :)

2011-04-09 @ 19:05:00
URL: http://lurvigatassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0